ובמורא גדול • ההשפלות שספג חובש הכיפה בפריז

    ארי וידר 1 Comment on ובמורא גדול • ההשפלות שספג חובש הכיפה בפריז
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאי צביקה קליין הוא כתב התפוצות של העיתון מקור ראשון. ביום יום הוא חובש כיפה, וניסוי שהוא ערך לפני חודשים אחדים, עורר באזז גדול בכל רחבי העולם, כאשר הוצג בצורה ויזואלית כי קשה להיות חובש כיפה וציצית בצרפת.

    קליין הסתובב במשך קרוב לעשר שעות בפריז כשהוא חובש כיפה ומצויד במצלמה נסתרת. בסרט שהציג הבחינו היטב בקשיים עימם מתמודדים אנשים המזוהים כיהודים, בבירת צרפת.

    במהלך השעות שבהן שוטט ברחבי פריז היו שקיללו, היו שירקו, ובעיקר הוא חש פחד של ממש.

    לאתר 'קול חי' הוא מספר: "התחושה הייתה לא נעימה. היו רגעים מפחידים. ישנם אזורים שאליהם יהודים כלל לא מתקרבים, וזה דבר לא הגיוני בכלל. האם יכול להיות אזור שאסור להיכנס אליו, ורק למוסלמים מותר?".

    קליין מספר על התאוצה שהסרט תפס "זה הוריד את המסכה מעל אירופה. מדינות אירופה מתגאות בהיותן ליברליות, אבל פה מתחת לאף מלבד זה שיש רצח, פתאום הם רואים כמה לא נעים לאדם יהודי להסתובב ברחוב".

    את הקשיים עימם מתמודדים יהודי צרפת הוא מכיר מתוקף היותו מסקר את יהדות התפוצות. "החיים שם לא פשוטים ליהודים. יש הרבה שעוזבים, אבל לא כל אחד יכול לקום ולעזוב. אני שומע מאנשים שמסתירים כל סממן יהודי בצרפת, בלגיה, שבדיה ואפילו בבריטניה, כי הם פשוט חוששים. זה בולט בצורה שאי אפשר להתעלם מזה וזה בלתי נתפס".

    לטור הקודם: ובמורא גדול • הרב שחושש מסממנים יהודיים



    1 תגובות

    מיין תגובות